Kunder & Partners |
Fallerej Förlag |
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
Från början framställdes material under namnet Fallerej Produkter. Fallerej Förlag är ganska nytt och grundades 2005. Själva namnet Fallerej kommer av att i en av de första publikationerna hade man i layouten bokstäver som föll ner över en kant. Materialet var tänkt för barn med läs- och skrivsvårigheter och tanken gick till den gamla rebusen: faller I, faller A, faller alla. Därefter var det logiskt att förlaget fick namnet Faller Ej. Loggan utformades sedan som ett skyddsnät eller som en skål för att inget/ingen skulle falla igenom. | ||||||||||||||||
Konkreta lösningar |
||||||||||||||||
Ett av våra ledord är konkreta lösningar och det är precis så det är tänkt. Fiffiga okonventionella lösningar är ibland "för enkla" elller inte tillräckligt inkomstbringande för de stora förlagen. | ||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
Fallerej Förlag utvecklar och arbetar med metoder som visar sig fungera, utan att vara bundna av pedagogisk konvention. | ||||||||||||||||
![]() |
Fallerej Förlag har ambitionen att tillgodose behov framför lönsamhet. | |||||||||||||||
Förlagets tema kretsar kring litteratur, studiematerial, lathundar och icke IT-baserade hjälpmedel för barn och vuxna med särskilda behov såsom till exempel läs- och skrivsvårigheter. Vi försöker se till de praktiska och verkliga behoven och till människorna bakom behoven. Har du en idé eller en fundering kring något - kontakta oss gärna! |
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
Fallerej Förlag fäster stor vikt vid barns idéer och synpunkter. | ||||||||||||||||
Är Du förälder till ett eller flera barn med till exempel läs- och skrivproblem? Tillhör Du de föräldrar som fått höra: "Ta det lugnt, det ordnar sig" , "Han/hon knäcker snart koden" , "Vänta och se". Vill Du hjälpa Ditt barn men inte vet hur? Är det bråk kring läxor och läsning? -Du är inte ensam! Det finns lösningar! |
||||||||||||||||
![]() |
Fallerej Förlag framställer material som ska underlätta och stärka föräldrarnas roll i barnens skolarbete. | |||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||